Katedra Medicinska propedeutika (Kliničke vještine III) je formirana 1997. godine osamostaljenjem Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Prvi pročelnik (od 1997. do 2009. g) je bio prof. dr. sc. Dinko Mirić, od 2009. do 2015. pročelnik je bio prof. dr. sc. Izet Hozo, a od 2015. pročelnik Katedre je prof. dr. sc. Damir Fabijanić.
Nastava iz medicinske propedeutike se provodi na studijima medicine na hrvatskom i engleskom jeziku.
Zamjenik pročelnika za studij na hrvatskom jeziku je prof. dr. sc. Viktor Čulić, a tajnica dr.sc. Tina Bečić.
Zamjenik pročelnika za studij na engleskom jeziku je izv. prof dr. sc. Duška Glavaš.
Termini konzultacija se dogovaraju s voditeljem kolegija ili pojedinim nastavnikom putem elektronske pošte.
Klinička propedeutika je prvi klinički predmet na studiju medicine u kojem studenti ostvaruju neposredan i potpun kontakt s bolesnikom. Predstavlja poveznicu između bazičnih (primjerice anatomija, fiziologija, patofiziologija, farmakologija) i kliničkih (primjerice, interna medicina, infektivne bolesti, kirurgija) kolegija. Kroz nastavu iz kliničke propedeutike, napose kroz praktične vježbe, studenti će teoretsko znanje stečeno tijekom prvih godina studija primijeniti u neposrednom radu s bolesnikom. Kolegij je organiziran kroz predavanja, seminare i praktične vježbe na klinikama KBC Split.
Sadržaj i ciljevi predmeta:
Tijekom nastave studenti će učiti o simptomima i znacima najčešćih kliničkih stanja i bolesti te o postupcima/metodama kliničkog pregleda srčano-žilnog, dišnog, probavnog, imunološkog, žljezdanog, krvotvornog, mišićno - koštanog i živčanog sustava.
Po završetku kolegija studenti trebaju moći:
- opisati i objasniti simptome i znakove najčešćih kliničkih stanja i bolesti
- prepoznati simptome i znakove bolesti, procijeniti kliničko stanje bolesnika
- samostalno primijeniti metode/vještine kliničkog pregleda i preporučiti najprimjerenije dijagnostičke metode.
- usporediti simptome i znakove sličnih stanja i bolesti i zaključivati o najvjerojatnijoj dijagnozi (diferencijalna dijagnoza).
Uvjet za pristup ispitu iz Medicinske propedeutike je redovito pohađanje nastave.
Svaki izostanak treba pismeno opravdati uz prilaganje primjerene dokumentacije; u slučaju izostanka gradivo/sadržaj seminara je obavezno kolokvirati, a vježbe nadoknaditi u za to predviđenim terminima. U slučaju 2 neopravdana izostanka s predavanja i seminara te 3 neopravdana izostanka s vježbi, student gubi pravo na potpis.
STUDENT MOŽE PRISTUPITI ISPITU SAMO AKO U INDEKSU IMA POTPIS PROČELNIKA KATEDRE KAO POTVRDU DA JE IZVRŠIO SVE NASTAVNE OBAVEZE I ISTI SE UPISUJE U INDEKS ZADNJEG DANA NASTAVE!
Ispit iz Kliničke propedeutike provodi se u tri dijela:
1. dio ispita je pismeni (test) čije je pozitivno rješavanje uvjet pristupanja 2. - praktičnom - dijelu ispita (uključuje uzimanje anamneze i provjeru vještina kliničkog pregleda u neposrednom radu s bolesnikom); pozitivna ocjena 2. dijela ispita omogućuje studentu pristup 3. - završnom - dijelu ispita (usmena provjera znanja).
Test se sastoji od 60 pitanja; za pozitivnu ocjenu potrebno ih je točno riješiti najmanje 40. Postupak ocjenjivanja je:
40-45 pozitivnih odgovora - dovoljan (2)
46-50 pozitivnih odgovora - dobar (3)
51-55 pozitivnih odgovora - vrlo dobar (4)
56-60 pozitivnih odgovora - izvrstan (5)
Konačna ocjena prvenstveno se oblikuje iz ocjena ostvarenih na praktičnom i usmenom dijelu ispita!