Odgovornost, čast i privilegija katedre za medicinsku humanistiku leži u prijenosu novih saznanja, u formiranju stavova i u nadogradnji postojećih vještina studenata medicinskih profesija.
Rasprave na ovom fakultetu počele su prije nekoliko godina s nastojanjima pojedinaca da vertikaliziraju nastavu iz medicinske etike kroz svih šest godina studija medicine. Upornim promicanjem novih ideja i trendova u modernoj medicinskoj edukaciji od strane Dekana Prof.dr. Matka Marušića, prepoznatih i od novog rukovodstva fakulteta, odlukom fakultetskoga vijeća, početkom 2009.g. uvden je novi predmet - Medicinska humanistika, te započet projekt njegovog osmišljavanja i implementacije. U tu je svrhu okupljena mala grupa nastavnika – entuzijasta, sa splitskoga fakulteta, ali i ostalih domaćih i međunarodnih sveučilišta (organizacija), osnažena mladim i u tom pogledu već obrazovanih kolega, koji su za zadatak imali izraditi koncept kurikuluma predmeta i način njegova izvođenja. Na čelu s Marijom Definis – Gojanović, dosad znanoj studentima s kolegija sudske medicine; profesoricom koja je u zadnjih par godina ocijenjena s najboljim ocjenama za predavača na studiju medicine, te s Vladimirom Šimunovićem, Markom Jukićem, Liviom Brisky, Ivanom Kešinom, Jasminom Rogulj, Ivanom Čizmić, Goranom Mijaljicom i Mariom Maličkim, osnovana je jezgra Katedre za medicinsku humanistiku i okružje s kojim smatramo da ćemo moći učiniti i više od planiranog.
Pod plašt katedre došli su dosad postojeći predmeti – Uvod u Medicinu, Povijest medicine, Etika i bioetika, Engleski jezik, te nekoć prisutna Medicinska sociologija. Sada pod novim nazivom predmeta Medicinska humanistika I-VI, studenti medicine će svake godine iz jedne druge perspektive biti upoznati sa svojim budućim poslom. Uvod u medicinu, prvi kolegij na studiju medicine, studente će upoznati ne samo s formalnostima studiranja, već i obavezama koji se od njih očekuju i savjetima kako da što uspješnije uče. Kroz povijest medicine na drugoj godini, engleski jezik na drugoj i četvrtoj, sociologiju medicine na četvrtoj, etiku i bioetiku na trećoj i petoj, te inspiraciju u medicini na šestoj godini studija, potaknut ćemo studente na razmišljanja o utjecaju njihovog rada na život ljudi koji im se obraćaju za pomoć. I premda okvirno, neke teme dominiraju na pojedinim godinama, smatramo da smo uspjeli obuhvatiti najbitnije i ispreplesti sa srodnim pitanjima, kako bi uistinu studenti doživjeli ovih šest predmeta kao jedan neizostavan dio svog obrazovanja.