Farmakognozija

Nositelji predmeta: doc. dr. sc. Josipa Bukić; e-mail: josipa.bukic@mefst.hr
                 

Opis i sadržaj predmeta

Ciljevi slušanja predmeta Farmakognozija su sljedeći:

1. Stjecanje osnovnih znanja o biljnim drogama i spojevima iz prirodnih izvora koji se koriste kao djelatne tvari u farmaceutskoj industriji
2. Upoznavanje strukturnih karakteristika, svojstava, biološke rasprostranjenosti aktivnih tvari
3. Stjecanje znanja o biološkoj aktivnosti farmakološki aktivnih spojeva biljnog podrijetla

Nakon odslušanog i položenog predmeta Farmakognozija studenti bi trebali steći sljedeća znanja s kojima bi trebali moći:

1. Klasificirati prirodne ljekovite tvari prema kemijskoj strukturi i putu biosinteze 
2. Prikazati kemijsku strukturu prirodnih ljekovitih tvari i povezati pojedine ljekovite tvari s njihovim prirodnim izvorima (ljekovitim drogama) 
3. Provesti dokazivanje i određivanje prirodnih ljekovitih tvari u ljekovitim drogama 
4. Objasniti i primijeniti farmakopejske metode kvalitativne i kvantitativne analize prirodnih ljekovitih tvari u svrhu identifikacije i kontrole kakvoće ljekovitih droga 
5. Interpretirati zadane farmakopejske monografije ljekovitih droga 
6. Definirati ljekovite droge prema Europskoj farmakopeji 
7. Analizirati ljekovite droge prema njihovima morfološkim i anatomskim obilježjima 
8. Provesti makroskopsku i mikroskopsku identifikaciju ljekovitih droga prema pripadajućoj farmakopejskoj monografiji 
9. Klasificirati ljekovite droge prema glavnim kemijskim skupinama prirodnih ljekovitih tvari 
10. Objasniti mehanizme djelovanja najzastupljenijih prirodnih ljekovitih tvari u ljekovitim drogama
11. Navesti i protumačiti glavnu farmaceutsku primjenu ljekovitih droga 

Raspored turnusa

Izvođenje nastave iz predmeta Farmakognozija predviđeno je od 03. lipnja do 10. srpnja 2025. godine.

Ispitni rokovi u akad. god. 2024./2025.

11.07.2025. 
25.07.2025.
05.09.2025.
19.09.2025.

Studentske konzultacije:
- utorkom: 12:00 - 13:00 (uz prethodnu najavu mailom voditelju predmeta)



  Ispiši stranicu